אור ירוק לרוסו: היועמ"ש סבור שאין מניעה למועמדותו

איתי גדסי No Comments on אור ירוק לרוסו: היועמ"ש סבור שאין מניעה למועמדותו

היועמ"ש הגיב לוועדת הבחירות בנוגע למועמדותו של טל רוסו במפלגת "העבודה": "תקופת הצינון שבחוק הבחירות אינה חלה על תפקידו של רוסו כמפקד מפקדת העומק, בדרגת אלוף, בשירות מילואים בתנאי קבע"

מנדלבליט צילום: צילום: ליאב פלד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועמדותו של טל רוסו. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיב לוועדת הבחירות בנוגע למועמדותו של האלוף במיל' טל רוסו במענה לשאלה האם לנוכח שירותו של טל רוסו עד לתאריך 10.5.2017 בתפקיד מפקד פיקוד העומק בדרגת אלוף, במילואים בתנאי קבע, כשיר הוא להיכלל ברשימת המועמדים לכנסת ה-21 מטעם מפלגת העבודה, וזאת בשים לב לדרישת הצינון בת 3 השנים ממועד השחרור משירות קבע.

בתמצית, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי אין לראות בשירות של רוסו במילואים בתנאי קבע, כ"שירות קבע" המחויב בתקופת צינון בת שלוש שנים בהתאם לסעיף 56(א1)(3) ולפסקה (1) להגדרת "היום הקובע" שבסעיף 56(א1) לחוק הבחירות. מכאן, ובשים לב לכך שמר רוסו השתחרר משירות קבע בצה"ל לפני למעלה מ-3 שנים, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אין מניעה שרוסו ייכלל ברשימת המועמדים לכנסת ה-21, בשל הוראת סעיף 56 לחוק הבחירות.

בתגובה נאמר, כי שירות מילואים בתנאי קבע, כשמו כן הוא – שירות מילואים בהתנדבות. אין מדובר בשירות המבוסס על התחייבות לשירות קבע. מבחינה מהותית, בשים לב למכלול מאפייניו ומהותו, מדובר בשירות מילואים לכל דבר ועניין. אולם, ביחס לצרכים מסוימים שעיקרם בצרכי שכר ותנאים נלווים לשכר, דומים (אך לא זהים) תנאיו של שירות מילואים בתנאי קבע לשירות קבע. בהתאם, ההבדל המרכזי בין שירות מילואים רגיל לבין "שירות מילואים בתנאי קבע" הוא בשכר (חישובו ואופן ביצוע תשלומו) ובתנאים הנלווים לו.

"היועץ המשפטי לממשלה סבור, כי בהיעדר קביעה מפורשת בחוק הבחירות להחלת תקופת הצינון גם על משרת המילואים, בהיעדר הצדקה מהותית עניינית להגדיר את שירות המילואים בתנאי קבע כשירות קבע לעניין סעיף 56(א1) לחוק הבחירות, ומשיקולי ודאות בדין המתחייבים מעצם מעמדה הרם של זכות היסוד לבחור ולהיבחר, תקופת הצינון שבחוק הבחירות אינה חלה על תפקידו של רוסו כמפקד מפקדת העומק, בדרגת אלוף, בשירות מילואים בתנאי קבע". התגובה הוגשה באמצעות עו"ד ערין ספדי-עטילה ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

ממפלגת העבודה נמסר: "עוד ניצחון לגבאי: היועמ"ש מצטרף לעמדת מפלגת העבודה לפיה האלוף טל רוסו סיים את שירותו הצבאי בינואר 2014 ותקופת הצינון תמה. אנו גאים שהאלוף טל רוסו הצטרף לנבחרת המצוינת של מפלגת העבודה לקראת הבחירות הקרובות".



0 תגובות